´╗┐
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

Widzisz wiadomo┼Ťci znalezione dla has┼éa: Liceum Reymonta Warszawa





Temat: [cyt][┼ü├│d┼║] Poci─ůgi omijaj─ů ┼ü├│d┼║


Bez przesady z tym atakiem, mnie najbardziej sprowokował do odpowiedzi
podział kastowy zaproponowany przez przedmówcę. Według niego elita chce do
autobus├│w a mot┼éochowi zostaj─ů wagony.


Hej!

Na pocz─ůtku chcia┼ébym wszystkich czytaj─ůcych t─Ö grup─Ö ZAPEWNI─ć, ┼╝e moja
wypowied┼║ par─Ö w─ůtk├│w wy┼╝ej nie mia┼éa na celu dyskryminacji kogokolwiek ze
względu na status społeczny, dochód itd. Ale mimo wszystko bronię własnej
tezy, że w dalekobieżnych autobusach np. z Łodzi do Zakopanego o wiele
cz─Ö┼Ťciej mo┼╝na spotka─ç profesora ekonomii ni┼╝ w poci─ůgu 'Reymont' do Krakowa
i dalej z przesiadk─ů do Zakopanego. Przyjrzyjmy si─Ö uwa┼╝niej, dlaczego mam
w┼éa┼Ťnie takie a nie inne spostrze┼╝enia:

1. W Łodzi brakuje dobrej oferty kolejowej
We┼╝my zn├│w na tapet─Ö to Zakopane. Profesor ekonomii chce pojecha─ç w g├│ry na
narty. Nie może jechać tam swoim autem bo - załóżmy - popsuł mu się samochód
a na naprawę nie ma teraz ani głowy ani czasu. MUSI zatem skorzystać z
oferty przewo┼║nik├│w publicznych. Ma do wyboru:
a) kolej: ┼ü├│d┼║ Fabryczna - Zakopane z przesiadk─ů na Krakowie G┼é├│wnym, czas
przejazdu: 8h43', poci─ůg pospieszny do Krakowa, potem EZT.
b) autobus: bezpo┼Ťrednie po┼é─ůczenia z ┼üodzi do Zakopanego, czas przejazdu:
6h45', po┼é─ůczenie obs┼éugiwane nowym taborem PKS ┼ü├│d┼║.
Jest stycze┼ä. Temperatura powietrza: -12C. Pada ┼Ťnieg. Przy takich warunkach
i przy takiej ofercie, nasz profesor ekonomii z Łodzi ZDECYDOWANIE wybierze
autobus. Po pierwsze dlatego, ┼╝e jest to po┼é─ůczenie bezpo┼Ťrednie i nie musi
si─Ö przesiada─ç po dworcach z baga┼╝em i nartami na mrozie. Po drugie dlatego,
┼╝e ma takiego freak'a, ┼╝e nie lubi je┼║dzi─ç poci─ůgami osobowymi. W dodatku
autobusem czas przejazdu z Łodzi do Zakopanego jest o wiele krótszy niż
kolej─ů. Wniosek jest nast─Öpuj─ůcy: gdyby z ┼üodzi by┼é dost─Öpny szybki i dobry,
bezpo┼Ťredni poci─ůg do Zakopanego, sytuacja by┼éaby zupe┼énie inna. Nasz
profesor z ┼üodzi zapewne by wybra┼é poci─ůg bo ma w nim ca┼éy czas toalet─Ö pod
bokiem, wagon barowy, mo┼╝na si─Ö przej┼Ť─ç i rozprostowa─ç ko┼Ťci, podr├│┼╝ w
wagonie bezprzedzia┼éowym 1 klasy jest przyjemno┼Ťci─ů. Ale problem polega
w┼éa┼Ťnie na tym, ┼╝e z ┼üODZI NIE MA PO┼ü─äCZENIA KOLEJOWEGO KT├ôRE BY
SATYSFAKCJONOWAŁO NASZEGO PROFESORA. Jest to pochodna faktu, że do Łodzi nie
je┼╝dzi PKP Intercity, jest to pochodna faktu, ┼╝e tory z Krakowa do
Zakopanego nie s─ů w najlepszym stanie przez co poci─ůg jedzie tam relatywnie
długo (i zmienia czoło na kilku stacjach, o ile jestem dobrze
poinformowany), jest to pochoda tego, że wokół Łodzi nie ma dobrych torów...
Te wszystki przyczyny sk┼éadaj─ů si─Ö na to, ┼╝e nasz profesor ekonomii z ┼üodzi
najprawdopodbniej pojedzie w┼éa┼Ťnie PKSem. A po powrocie z Zakopanego szybko
naprawi samochód i na letnie wakacje pojedzie tam własnym autkiem. Ale np.
profesor z Warszawy ma ju┼╝ zupe┼énie inn─ů sytuacj─Ö bo ze stolicy je┼╝d┼╝─ů
ekspresy kt├│re zawioz─ů go prosto do Zakopca. Profesor z Warszawy wybierze
najprawdopodobniej kolej.

2. Bezpieczeństwo na kolei
Nasz profesor ekonomii ma c├│rk─Ö. Jest to 16-letnia dziewczyna, uczy si─Ö w
liceum. Tak si─Ö sk┼éada, ┼╝e jej ferie zimowe rozpoczynaj─ů si─Ö wtedy, kiedy
jej tata, nasz profesor ekonomii, jest ju┼╝ z Zakopanem i szusuje po stokach.
Córka naszego profesora chciałaby bardzo dojechać do swojego taty do
Zakopanego chocia┼╝ na kilka dni. Mama dojecha─ç nie mo┼╝e bo ma wa┼╝ne
obowi─ůzki w pracy (jest - powiedzmy - dyrektork─ů miejskiego szpitala i
akurat ma kontrol─Ö NIK). C├│rka profesora musi zatem pojecha─ç sama. I znowu┼╝
ma do wyboru:
a) jecha─ç kolej─ů,
b) jecha─ç autobusem.
Chyba oczywistym jest, ┼╝e pojedzie autobusem. Odprowadzi j─ů na dworzec
autobusowy jej mama, da kierowy PKSu z Łodzi do Zakopanego 20PLN napiwku by
otacza┼é c├│rk─Ö ewentualn─ů opiek─ů (chodzi o bezpiecze┼ästwo, by nikt si─Ö do
niej nie przyczepi┼é). C├│rka wie o tym, ┼╝e w Cz─Östochowie i Krakowie s─ů
dłuższe postoje na toaletę, przy czym dworzec autobusowy w Krakowie jest
nowy a toalety tu┼╝ przy stanowisku, na kt├│re podje┼╝d┼╝a jej autobus. Zatem
jedyn─ů przyczyn─ů, dla kt├│rej c├│rka naszego profesora b─Ödzie zmuszona do
wysiadki z autobusu, jest załatwienie potrzeby fizjologicznej w Krakowie. A
tak to cały czas jedzie sobie PKSem, kierowca też czuwa by wszystko było ok.
Przyznam szczerze, ┼╝e nie wyobra┼╝am sobie braku wyobra┼╝ni kogo┼Ť, kto
pozwoli┼éby w podobnej sytuacji jecha─ç swojemu 16-letniemu dziecku poci─ůgami
pospiesznymi i osobowymi z przesiadkami gdzie┼Ť na mrozie. Po prostu podr├│┼╝
autobusem dla 16-letniej dziewczyny jest w miar─Ö bezpieczna. Podr├│┼╝ kolej─ů -
nawet gdyby by┼éo to IC - wydaje si─Ö by─ç sporym zagro┼╝eniem. I zn├│w poci─ůg
przegrywa z autobusem. Jest 2:0 dla PKS Łódź.

Mam nadzieję, że wytłumaczyłem bardzo dokładnie mój punkt widzenia. Liczę na
zrozumienie. I na zmiany w po┼é─ůczeniach z ┼üodzi tak, by przynajmniej nasz
profesor znalaz┼é tam co┼Ť dla siebie. B─Ödzie ju┼╝ 1:1.

Pozdrawiam,
maxxman





Temat: Lektury szkolne i edukacja
Znalazłem !!!

W szko┼éach podstawowych, w klasach I–III, uczniowie b─Öd─ů czytali nast─Öpuj─ůce lektury:

Alan Aleksander Milne – "Kubu┼Ť Puchatek", "Chatka Puchatka";
W┼éadys┼éaw Be┼éza – "Kto ty jeste┼Ť? Polak ma┼éy!";
Jan Brzechwa – "Moje ulubione wiersze";
Wanda Chotomska – "Legendy polskie";
Alina i Czes┼éaw Centkiewiczowie – "Anaruk, ch┼éopiec z Grenlandii";
Mira Jaworczakowa – "Jacek, Wacek i Pankracek";
Maria Konopnicka – "Na jagody";
Maria Kownacka – "Plastusiowy pami─Ötnik";
Maria Kruger – "Karolcia";
Hugh Lofting – "Doktor Dolittle i jego zwierz─Öta";
Astrid Lindgren – "Dzieci z Bullerbyn";
Kornel Makuszy┼äski – "Awantura o Basi─Ö";
Jan Twardowski – "Patyki i patyczki";
Julian Tuwim - "Wiersze dla dzieci: Lokomotywa, S┼éo┼ä Tr─ůbalski".

W szko┼éach podstawowych, w klasach IV–VI, uczniowie b─Öd─ů czytali nast─Öpuj─ůce lektury:

Carlo Collodi – "Pinokio";
Karol Bunsch – "Dzikowy Skarb" (fragmenty);
Daniel Defoe - "Robinson Crusoe";
Irena Jurgielewiczowa - "Inna?";
Rudyard Kipling - "Ksi─Öga D┼╝ungli";
J├│zef Ignacy Kraszewski – "Stara Ba┼Ť┼ä" (fragmenty);
Clive Staples Lewis - "Opowie┼Ťci z Narnii, cz. I: Lew, Czarownica i stara szafa";
Maria Kruger - "Godzina p─ůsowej r├│┼╝y";
Lucy Maud Montgomery - "Ania z Zielonego Wzg├│rza";
Zbigniew Nienacki - "Pan Samochodzik i Templariusze";
Edmund Niziurski - "Spos├│b na Alcybiadesa";
Hanna Ożogowska - "Dziewczyna i chłopak, czyli heca na 14 fajerek";
Henryk Sienkiewicz - "W pustyni i w puszczy";
Alfred Szklarski - "Tomek w krainie kangur├│w";
Juliusz Verne - "W 80 dni dooko┼éa ┼Ťwiata";
Walery Przyborowski - "Szwedzi w Warszawie";
Jan Twardowski - "Zeszyt w kratk─Ö";
Mark Twain - "Przygody Tomka Sawyera".

W gimnazjach, uczniowie b─Öd─ů czytali nast─Öpuj─ůce lektury:

Wybrane utwory z klasyki ┼Ťwiatowej:
Biblia (w tym "Pie┼Ť┼ä nad Pie┼Ťniami", "Hymn ┼Ťw. Paw┼éa o mi┼éo┼Ťci", "Apokalipsa" - fragmenty);
Homer - "Iliada" lub "Odyseja" (fragmenty);
Sofokles - "Antygona";
"Pie┼Ť┼ä o Rolandzie" (fragmenty);
Wiliam Szekspir - "Romeo i Julia";
Miguel Cervantes - "Don Kichote" (fragmenty);
Karol Dickens - "Opowie┼Ť─ç wigilijna";
Antoni Czechow - "Śmierć urzędnika";
Antoine de Saint Exup├ęry - "Ma┼éy Ksi─ů┼╝─Ö";
Ernest Hemingway - "Stary człowiek i morze".

Wybrane utwory z klasyki polskiej:
"Bogurodzica";
Arkady Fiedler – "Dywizjon 303";
Aleksander Kamiński - "Kamienie na szaniec";
Jan Dobraczyński - "Marcin powraca z daleka";
Miron Białoszewski - "Pamiętnik z powstania warszawskiego" (fragmenty);
Jan Kochanowski – "Pie┼Ť┼ä: Czego chcesz od nas, Panie..." oraz wybrane fraszki i treny;
Ignacy Krasicki – wybrane bajki i jedna z satyr;
Adam Mickiewicz - Ballady i romanse, "Dziady cz. II", "Pan Tadeusz" (fragmenty);
Henryk Sienkiewicz - "Krzy┼╝acy";
Aleksander Fredro – "Zemsta";
Bolesław Prus - "Kamizelka";
Juliusz Słowacki - "Balladyna" (fragmenty);
Stefan ┼╗eromski - "Syzyfowe prace"; Zofia Kossak–Szczucka – "Bursztyny".
W liceach og├│lnokszta┼éc─ůcych, liceach profilowanych, technikach, uzupe┼éniaj─ůcych liceach og├│lnokszta┼éc─ůcych i technikach uzupe┼éniaj─ůcych uczniowie b─Öd─ů czyta─ç nast─Öpuj─ůce lektury:

W zakresie literatury polskiej:
"Bogurodzica" w kontek┼Ťcie poezji ┼Ťredniowiecznej;
Jan Kochanowski – "Pie┼Ťni, treny" (wyb├│r);
poezja baroku (wyb├│r);
Ignacy Krasicki – Pie┼Ť┼ä: "Hymn do mi┼éo┼Ťci Ojczyzny", satyry i liryki (wyb├│r);
Stanis┼éaw Staszic – "Przestrogi dla Polski" (fragmenty);
Adam Mickiewicz - "Pan Tadeusz", "Dziady cz. III";
Juliusz S┼éowacki – "Kordian" lub Zygmunt Krasi┼äski – "Nie-Boska komedia" (wybrane sceny z dramat├│w);
wybór poezji romantycznej (w tym utwory Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Cypriana Kamila Norwida);
Bolesław Prus - "Lalka";
Eliza Orzeszkowa - "Nad Niemnem" (fragmenty);
Henryk Sienkiewicz - "Quo Vadis", "Potop";
wybór poezji młodopolskiej;
Stanis┼éaw Wyspia┼äski – "Wesele";
Władysław Stanisław Reymont - "Chłopi, tom I: Jesień";
Stefan ┼╗eromski – "Ludzie bezdomni", "Przedwio┼Ťnie";
Maria D─ůbrowska - "Noce i dnie" (fragmenty);
Zofia Na┼ékowska – "Granica";
Sławomir Mrożek - "Tango";
Tadeusz Borowski - "Po┼╝egnanie z Mari─ů";
Gustaw Herling-Grudzi┼äski – "Inny ┼Ťwiat";
Jan Dobraczy┼äski – "Listy Nikodema";
wyb├│r poezji XX wieku (w tym utwory Boles┼éawa Le┼Ťmiana, Leopolda Staffa, Juliana Tuwima, Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej, Czes┼éawa Mi┼éosza, Krzysztofa Kamila Baczy┼äskiego, Zbigniewa Herberta, Tadeusza R├│┼╝ewicza, Mirona Bia┼éoszewskiego, Wis┼éawy Szymborskiej, Stanis┼éawa Bara┼äczaka, ks. Jana Twardowskiego);
Jan Pawe┼é II – "Pami─Ö─ç i to┼╝samo┼Ť─ç";
Wies┼éaw My┼Ťliwski – "Kamie┼ä na kamieniu";
Ryszard Kapu┼Ťci┼äski – "Cesarz"; W zakresie literatury powszechnej:
Sofokles - "Kr├│l Edyp";
Horacy - wyb├│r pie┼Ťni;
Wiliam Szekspir - "Makbet";
Molier - "Świętoszek";
Fiodor Dostojewski - "Zbrodnia i kara";
George Orwell - "Folwark zwierz─Öcy";
wybrana powie┼Ť─ç europejska XX wieku.

Uczniowie, kt├│rzy wybior─ů kszta┼écenie w zakresie rozszerzonym b─Öd─ů czytali nast─Öpuj─ůce lektury:

W zakresie literatury polskiej:
Jan Kochanowski - "Treny";
wybrany dramat romantyczny Juliusza Słowackiego lub Zygmunta Krasińskiego;
Maria Kuncewiczowa – "Cudzoziemka";
Jan Dobraczy┼äski – "Cie┼ä Ojca".

Literatura powszechna:

Dante Alighieri - "Boska Komedia" (fragmenty "Piekła");
Michaił Bułhakow - "Mistrz i Małgorzata";
Święty Augustyn - "Wyznania" (fragmenty);
Platon – "Obrona Sokratesa".


To nie jest głupie.